1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer

Geneza i natura kościoła

Aby poprawnie odpowiedzieć na pytanie o naturę Kościoła, należy najpierw dokonać prezentacji jego powstawania. Zestawiając poniżej zasadnicze momenty wykształcania się Kościoła, pominiemy wątki perskie, hellenistyczne, ruch esseńczyków, gminę w Qumran, religijność judaizmu biblijnego, a tym bardziej rabinistycznego . Skupimy się przede wszystkim na danych, jakie dostarczają teksty Starego i Nowego Testamentu. Tym samym będziemy mogli przedłożyć biblijno-teologiczne rozumienie Kościoła.

Zapraszam do lektury

Ukryte i jawne piękno Kościoła

 

Kościół jest dynamicznym misterium Jezusa Chrystusa, w którym dokonuje się obdarowanie wierzących łaską odkupienia i dochodzi do jedności całego stworzonego świata z Trójjednym Bogiem. Dlatego Kościół nie jest ani wielkością czysto instytucjonalną bądź materialną, ani abstrakcyjną czy też tylko duchową.

Zapraszam do lektury

Współczesny Kościół i ponowoczesny świat

   Problematyka książki Współczesny Kościół i ponowoczesny świat jest obfita, wielokierunkowa i misternie skonstruowana. To owoc wieloletnich, pogłębionych studiów nad Kościołem, jego istotą, historią, dniem dzisiejszym i przyszłością.

Czytaj więcej...

Czy św. Faustyna i św. Jan Paweł II zostaną doktorami Kościoła?

W ubiegłym wieku miłosierdzie Boże rozbłysło na nowo w świadomości chrześcijan i świata, gdyż pojawili się jego wiarygodni apostołowie. Byli nimi św. Faustyna Kowalska i św. Jan Paweł II.

Czytaj więcej...

Uroczystość NMP Królowej Polski. Święto Konstytucji 3 Maja

 

Pełny tekst homilii wygłoszonej przez o. Andrzeja Napiórkowskiego w czasie Mszy Świętej celebrowanej przez ks. kardynała Stanisława Dziwisza w katedrze Wawelskiej, 03.05.2015r.

 

Zapraszam do lektury

Współczesny sekularyzm a teologia sekularyzacji

W znaczeniu zbliżonym do współczesnego rozumienia, określenia sekularyzm i sekularyzacja narodziły się w łonie osiemnasto- i dziewiętnastowiecznych prądów oświeceniowych, a zwłaszcza pojawiły się wraz z krytyką religii w dobie francuskiego oświecenia. Następnie zostały podjęte w samodzielnej filozoficznej refleksji przez Davida Hume, Georga W. Hegla, Ludwiga Feuerbacha i jego krytyce religii.

Zapraszam do lektury

Zapraszam do lektury